gravatar

Awak punye raya,saya raya jugak

[12.31am]

Assalamualaikum wbt and hye guys..

Happy Chinese New Year to all chinese friends. tahun ni,2012, adalah tahun naga. tahun bertuah bagi mereka yang lahir pada tahun 1988! that's us!haha..

Well,sehubungan dengan tajuk di atas, jom kita usha, apa maksud nya.let's!

Bermula pada hari sabtu,kebanyakan sedara dari perantauan dah mula balik ke sini. Alang-alang dah cuti lama,why not tak balik kampung kan. biasanya time2 cuti camni mesti ada je jemputan majlis2 perkahwinan tak kira sedara mahupun kawan2. tapi peliknya,tak ada pulak. oleh sebab banyak masa terluang, kitorang sekeluarga (i mean keluarga besar) buat makan besar lah. apelagi. kata CNY.hehe

TAPI, makan besar kitorang tu tak kosong. hari sabtu tengahari (21Jan2012), sempena pelancaran pembukaan WARUNG TOKKU, milik cousin ku, kitorang buat solat hajat. tengahari selepas zohor. ada rewang2 sikit sebelum start majlis tu. lepas solat,makan!hehe. menu hari tu, laksa penang n laksa kelantan. saya sangat suka sehingga 3 round makan :P sikit je kan. tak puas makan.kikiki

Arif suap Aakif laksa (aakif ni sbijik macam arif mase die kecik dulu)

Ahad (22Jan2012), mak ayah menerima jemputan majlis kesyukuran dari kawasan kejiranan. oleh sebab kitorang ada hal yang perlu diselesaikan kat umah ni,'terpaksa' lah tak ikut. so mak ayah je yang pegi. malam tu, turn umah pakcik di selising, kelantan. berkumpul sedara mara keluarga besar MJ (MJ tu singkatan bagi nama atuk n nenek). majlis tahlil n bacaan yassin berjaya diselesaikan dengan jayanya. Alhamdulillah. kita yang masih hidup masih sentiasa mengingati ahli keluarga yang telah meninggalkan kami semua. semoga roh mereka sentiasa dicucuri rahmat. sesudahnya,makan besar lagi! kali ni,menu nya barbeque. oh,saya tak tolong pon dorang bakar2 ayam tu. hehe. teruk betul perangai :D main dengan bebudak kecik yang
lebih saya pentingkan,memang sangat tak matured,adoii.


ok,smpat lg..haha

jom makan!

Isnin (23Jan 2012),hari ni!hari ni ada 2 rumah yang kitorang akan pegi. ok,umah 1st, umah cousin sulung family kitorang, kak nik! menu tengahari hari ni, mee kari.memang walla~ sangat menyelerakan. yang penting, ada appetizer (buah-buahan), ngan desert (fruit cocktail n puding). sangat happening dan makan besar :) . macam biasa, saya memang suka bermain2. aakif jadi mainan saya,haha. lepas da kenyang tu,ape lagi,shopping time! kebetulan da sampai kota bharu ni, barang dapur pon da tak banyak, shopping jugak lah. lepas tu pulak, kitorang menghala ke umah 2nd, umah makcik di kota bharu,kelantan. singgah sebentar untuk solat asar je sebenarnya,tapi makcik ajak makan malam kat umah die. rezeki jangan di tolak,betul tak?hehe.
Alhamdulillah. :)

ok part yang paling best hari ni.

sedang menunggu untuk pulang ke umah, tetiba saya dapat call dari kawan baik saya,kak ayu name panggilan manjenye..kikiki.wee~happy tak terkira. kak ayu ajak singgah umah die. bila tanya ayah, ayah macam da penat, mungkin tak singgah. dalam perjalanan pulang, saya sms kak ayu, bagitau, tak dapat singgah, tak dapat jumpa. dalam tengah rancak berborak dalam kete,suddenly, ayah tanya nak jumpa kak ayu ke tak. saya apa lagi!memang lah cakap nak.hehe. rindu kak ayu sangat! ok,ni gambarnye. die tak bagi letak gamba ni sebab die xpakai comey2 katenya.hehe..tapi saya letak jugak :P sory kak ayu :)


ok,tamat cerita untuk 3 hari yang sangat best ni. orang lain punye raye,kitorang pon raya same. makan besar jugak tau! :D

p/s saya happy sebab ada keluarga yang bahagia, dan kawan2 yang sentiasa ada pada susah senang. sayang semuanya :)

HAPPY CHINESE NEW YEAR 2012

[12.54am]