gravatar

'mu duk ats riba ak pon ak beri tiru lagi'

"saen aku LI ngan sime darby elaun dkat 1000 kalo ade keja luar outstation g ke 1500, x pelah maintain pointer dulu, rezeki nie sbnar nya dtg dr Allah swt blako, ngaji bodo pun kalo tuhan kate rezeki kite muroh same jer, ngaji panda tp rezeki xdok same je, tp hak pnting usaha kena ade, Tuhan nak kite berusaha, mnusia nie x dok tuhan cipta dia jd bodo, semo samo jah blako cuma......usaha tu hak jd titik tolak dn beza antara ore panda and x panda,

"kullil haq walau kana murron", bercakp benar wlaupun ianya pahit,

smua bnda hak kita buat biar ado barakah, keberkatan dr Allah swt, samo lah dgn bdk rmh sewa aku, skill nk test, aku duk tepi mg ah, aku duk tepi mg ah, pasal subjek ni aku xreti sangat, ak jawab, 'mu duk ats riba ak pon ak beri tiru lagi', xpon ak jwb gni, 'gini la dh pakat nk niru blako gk,kito bwk toto g exam kito pakat duk depe2 ore exam,guling rama2 situ,wat stdy group' " - poknaq, 2010

This post is the one that I directly copy-paste from our chat, last night. Time cuti gini lah dapat bersembang dgn one of my ex...ehh3..ex-skulmet..hehe. Rilek r poknaq. Quite a long chat that dragged us until 3 in the morning but this one is beneficial, compact dan senang paham dan ilmu jugak, pesan-memesan sesama manusia. Dah serupa mcm sesi 'g dengor'. Papepon, poknaq, this one is credited to u and I owe u this. Thank you.

*g dengor - lebih kurang maksudnya mendengar ceramah

p/s - Aku quote molek name mu sini, femes doh eh mung pahni.