gravatar

friends

[12.22pm]

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

boleh tak awak jadi kawan saya??
pernah tak ditanya soalan ni satu mase dulu pada kawan2 kamu sekarang???
tak,kan?
perlu ke kite mncari kawan?
memilih mungkin..
kawan datang sendiri..
bukan diminta..

kenapa hari ni cerita tentang kawan?
sebab...

tetibe tadi aku teringat tentang..
cerita kanak2..'TENTANG BULAN'..
dari mula cerita tu ditayangkan..
sampailah sekarang..
aku sangat suka cerita tu..
boleh jadi inspirasi..
boleh jadi satu semangat..
boleh jadi satu kesedaran..
betapa pentingnya kawan disisi..

...........................................

ada seorang kawan..
sentiasa meluahkan perkataan maaf..
tiada yang salah..
kata maaf juga diucapkan..

kawan mengganggu kawan..
yeke?aku jarang terasa diganggu kawan sendiri..
yup..mungkin ada..
tapi pada keadaan aku terlalu la sibuk..
ehm..
'sorry,saya tak plan pon nak kacau awk'..
'i'm afraid you wil lost interest to talk if you chat wit me too long'..

perlu ke diucap?
terasa sampai ke mata..
mula mata berair..
sedihnya bila makna kawan dianggap macam tu..
tak pela..
die tetap kawan..
dan tetap kawan sampai bila2..

mungkin aku terlalu sensitif..
hati tisu bak kata orang..
berfikir terlalu mendalam..
terlalu memikirkan kata2 orang..
yup..aku memang macamtu..

aku sangat takut mendalami ape erti sebenar kawan..
sebab kawan ada pelbagai rupa dan bentuk..
rupa dan bentuk pon da lain..
nikan pulak hati orang..
dunia oh dunia..

p/s:korang tengokla cerita TENTANG BULAN tu..tgk seribu kali pon aku takkan terasa bosan..

[12.56pm]sekian~