gravatar

zOom Pulau Perhentian..

[4.50pm]

Assalamualaikum wbt dan selamat petang..

Pulau Perhentian..sebuah pusat pelancongan yang terkenal di Malaysia..
terniat di sini untuk berkongsi dan dalam pada masa yang sama,nak promote le sket2..

pada cuti sem yang lepas,25hb Mei 2008..aku,bersama keluarga meneruskan plan kami yang cam da nak bersawang..plan yang da lama..akhirnye dapat gak merasa..percutian ke Pulau Perhentian,Terengganu..masa tu,kami pegi 2 family..d other family is my dad's bestfriend..kawan2,nak pegi?jom..wat reunion kat sane..ok tak?hihi..


[jeti Pulau Perhentian di Kuala Besut,Terengganu]- mum n sis..


[dalam pesawat]- jom gerak..cuak pon ade ni..

untuk sampai ke Pulau Perhentian dari jeti ni,amek masa lebih kurang 1jam kalau naik bot laju..mungkin mahal sket,tp puas hati..kalau naik slow boat,mungkin amek masa dalam 3 jam..bayangkan saje le..nak dok tengah laut lama2..tahan?uhuhu..naik bot laju..maximum penumpang 10 orang..tp ktorg naik 14 orang..hehhe..dalam perjalanan,atoii..melambung..sakit pinggang eden..aku yang dok bahagian belakang boat,tak la rasa sakit sangat..yang dok depan??ape cte korang?kesian..


[tengah2 laut] - pegang kuat2 weh..waa..takut gak le sket2..=P

lepas sejam..kami pon sampai le ke Pulau perhentian..yihuu..di situ barula kami tau,rupanya ada perkampungan..siap dengan sekolah,balai polis,pejabat pos,n macam2 kemudahan ag la..ok,pulau ni ada 2 bahagian pulau..meaning,ade 2 pulau la..bhagian 1 adalah tempat pelancongan,hotel2 restoran yang best2 smua kat bahagian 1 pulau..bahagian 2,perkampungan nelayan dan pengusaha tempat2 pelancongan kat situ..

kami,bermalam di sekolah kebangsaan pulau perhentian..mendapat keistimewaan n peluang untuk tinggal di sekolah..hhihi..dok le kat hostel,kami tak mampu sewa hotel..ngeh3..


[sekolah kebangsaan pulau perhentian]- bleh thn skolah ni,cantik..

aktiviti:

hari pertama:

lawat n nikmati pemandangan kampung kat situ..


[perkampungan nelayan]- amek dari hostel..







[pemandangan pantai dari bahagian 2 pulau]- cantik kan?

malam tu,kami cuma lepaking dalam bilik smbil berbual..ayah da lama xjumpa kwnnye itu..jadi,kami pon rancak bebual sme2..

hari kedua:

jom snorkling..


[nak sampai tempat snorkling] - vroomm..haha..


[da sampai]- aku pon sempat snorkling..mana aku yeh??ilang dkejauhan..hihi

kami snorkling d 3 tempat..pemandu pelancong kami cakap..tempat 1st,berkedalaman sederhana..20 kaki dari dasar laut..tempat kedua..40kaki kalau tak silap..banyak jerung kat sne..aku xdapat join tempat kedua sbb kaki krem lor..sdey gler..n tmpat ke 3 tu..berpasir..tempat penyu lalu..time kami snorkling kat ctu..tu 1st time aku tengok penyu dari dekat..mmg masyuk lah..


[tempat ke 2 kami snorkling]- amek kawsn ujung2 je..

seharian,kami snorkling..sgt penat..tapi best,pengalaman baru..aku teringin pegi sekali lagi..

malamnye,kami pegi makan reramai..d perkampungan tu je..makanan kat ctu pon sedap evendo cume restoran di perkampungan..sedap,siyes sedap..puas ati..


[restoran]- name ape tah..lupe plak,patut catat awal2..hihi
hari ketiga:

pulang ke besut terengganu..
percutian kami di pulau tu tamat hari ni..aku akan merindui tempat ni..da lbh 5 thun aku tak menjengah,akhirnya dapat jgak aku jejak skali lagi..


[jeti Pulau perhentian]- me n family da nak gerak balik da..titu pulau perhentian..nanti kte jmpe lagi yeh...ngeee..

tamat percutian selama 3 hari 2 malam yang masyuk lagi best lagi seronok walaupon ada pengalaman yang tak dapat aku critakan disini...bahaya sey..aku takut!..hahha..

[6.07pm]sekian~

gravatar

omg!
aada of coz aku ingat mu.
gle lama lost contact.
hehe.
mana dapat blog aku ha?
haha.

cane idop skang?
blajar kat ump tp tapenah jumpa aku ek.
aku pun belajar kat kuantan gak.
slalu gak g ump sbb abg aku da sana.
haha

gravatar

ish2...besh nyaaa.....

gravatar

eh ni blog abg ak....

http://abuhawa.wordpress.com/

gravatar

pengalaman apa yg bahaya tu? ceritalah!!!

gravatar

salam..boleh x kami nk tahu cm ne psl pengianapan kt hostel sk p.perhentian? bayaran??

gravatar

salam..boleh x kami nk tahu cm ne psl pengianapan kt hostel sk p.perhentian? bayaran??

gravatar

salam..boleh x kami nk tahu cm ne psl pengianapan kt hostel sk p.perhentian? bayaran??