gravatar

jiwa ini sentiasa memerhati-part 1

salam dan selamat pagi, setelah beberapa ketika aku tidak menulis untuk blog ni, pada pagi ini aku tergerak untuk menulis pula. untuk tempoh yang aku tidak menulis ni, aku dapat perhatikan, menilai macam-macam yang terjadi la di sekeliling. bagus hidup bergaul baik dan menyertai pelbagai persatuan ni, banyak yang kau nampak,banyak yang kau perhati, banyak yang kau boleh nilai, banyak moral value untuk kau pikir.

mula-mula isu politik dalam malaysia ni, err..aku rasa pasal ni aku tak boleh tulis panjang..aku sangat tidak menggemari situasi dan keadaan poliitik skang nii..ketidak-sebulu-an antara parti semakin menjadi-jadi.entah apa yang diburu, apa yang dikejar oleh parti2 ni pon aku tak paham laa.aku pernah terpikir, apa kata kalau mereka ni, belajar mengalah antara satu sama lain dan mula bekerjasama untuk membangunkan negara..tu nak capai visi dan misi wawasan 2020 ag..konsep islam hadhari tu,tak ke lagi bagus. ni kat berita tak habis-habis mensensasikan berita parti ni..parti tu..buat itu buat inii..tu belum lagi kes yang biadap ngan sultan.sangat tak bagus.tak bagus..sepatutnya part ni aku suruh kawan aku ni memang dia dapat cerita A-Z apa yang sebenarnya berlaku..aku sangat menyampah dan buhsan dengan benda-benda politik ni..tapi kan sooner or later, sape tau aku boleh bercerita macam kawan aku tu.
pasal kepimpinan yang lain pula,yup..yup..yup..aku sangat paham menjadi 'orang besar' bukan la perkara mudah..there's a lot of things that u have to concern about, but then when we're at the top, everyone sees who you really are. pada pandangan aku..berdasarkan penilaian dengan mata kepala aku ni, memang seharusnya pemimpin yang di atas menghargai mereka yang di bawah ni dan juga pengikut-pengikut bawahan yang lain, baru r yang di bawah ini akan punya rasa hormat dan sesebuah organisasi tu akan bekerja dengan lebih efisen..matlamat organisasi pon boleh dicapai..benda-benda macam ni kau boleh pikir laa..cuba kau sang pemimpin buat perangai bukan-bukan, memperkecilkan yang di bawah, berasakan kau sangat hebat apabila berada di atas..tu yang jadi ada talam dua muka, reformasi kecil-kecilan di kalangan yang di bawah untuk boikot ketua yang seperti itu, tu belum ag ada individu yang mengungkit hal-hal yang da lepas yang boleh jadi isu yang sangat besar yang pada dasarnya..perkara tersebut..apala-sangat-benda-da-lepas..pengaruh orang bawahan itu sangat hebat..bukan dalam organisasi kecil je..yang besar pon aku sangat yakin memang ada laa.
kau ingat skandal chua soi lek ngan video 'tak elok' dia lu..1st..memang benda tu sangat buruk la bagi seorang pemimpin dan tak sepatutnya terjadi..suatu hari aku tengok beritautamatv3..ada la pasal chua soi lek..chua soi lek tu skang ni ada pegang jwtn runcit-runcit dalam parti ag..quote chua soi lek paling bes aku dengar..lebih kurang gini r.'orang tak nak tahu apa yang kau dah buat, orang nak tahu apa yg kau boleh buat'..bagus..memang betul pon apa yang dia cakap tu..kalau nak cakap pasal apa yang orang da buat..sampai kiamat tak akan abis punye..apa yang kita mahu...
'kau boleh buat apa'..kemahiran, bakat boleh di-apply untuk memajukan sesuatu organisasi..tapi kalau bakat kau cakap berasap-asap..1 apa kau tak tau buat..tak guna jugak

gravatar

chumelnya kawan hg tuh.......
hihihi....

gravatar

ngeh33...hang da ade blog..link kan r blog ni ke blog hang..hang jd followers pon ok gak