gravatar

happiness is begin when......

[1.03pm]

Assalamualaikum wbt dan selamat tengah hari semuaa..

" Happiness is not something you find, It's something you create."

frasa ni aku terbaca ketika aku menjengah 1 website..

tetiba aku terfikir sendiri (sempat lagi mengelamun sorang)..aku penat bekerja,aku letih memerah otak..tapi aku tak puas,tak pernah puas dengan keletihan..seronok!kalau hari ni aku penat,letih, tapi aku tahu,hari esok pasti ada suka dan kepuasan hati..kira cam betul la,bahagia bukan sesuatu yang kita cari,tapi kebahagiaan tu kita bina sendiri..aku membina kebahagiaan dari apa yang aku lakukan.

Tiada sesuatu di dunia ni yang IMPOSSIBLE..jadikannya "I M POSSIBLE" untuk kita mencapai sesuatu..jangan cari alasan untuk mengelak..kita tahu kemampuan diri sendiri..apalah salahnya kalau kita mencuba..

Kalau bagi anda LIFE IS NO WHERE..hilangkan pemikiran camtu!LIFE IS NOW HERE..we can create happiness..kalau anda tak bahagia sekarang,pasti ada hikmahnya..carilah sesuatu yang boleh anda jadikan satu sumber untuk anda create the happiness. masing-masing ada masalahnya sendiri..tapi, penyelesaian pasti ada..be open minded..buka seluasnya minda..anda pasti nampak penyelesaian..sekecil2 minda adalah minda yang hanya nampak kebaikan diri sndiri,menolak kebaikan orang lain..

inilah realiti hidup..it depends on how you treat it..be positive..keep smiling, it improves your face value..senyum itu kan sedekah..=)

aku cuba untuk membuka minda..tidak bertumpu pada sesuatu..mencari sesuatu yang baru..mungkin ada dan pernah terfikir,belum masanya untuk berubah..tapi,kalau bukan hari ini,mungkin tak ada lagi hari esok..peluang hanya datang sekali..

aku cuba berfikir,masa depan or can call it as happiness cume terletak pada tangan sendiri..kita merancang,kita berusaha,kita tawakal,kita redha..tapi, Yang Maha Esa tetapkan segalanya..Dia menghargai usaha hambaNya..

....................................

semalam,aku dapat tahu sesuatu..aku agak kecewa,bukan kerana apa..tapi kerana aku pernah melakukan kesilapan,aku disalahkan sehingga hari ini..sesuatu yang aku cuba baiki..sesuatu yang aku cuba elak dari berlaku sekali lagi..sesuatu yang aku cuba ubah..aku tak nak pon hal tu berlaku..aku tak nak pon hal tu diungkit lagi..kau tak tau aku cukup kecewa..kau pon tak tau apa yang aku rasa..

'betulbetulbetulbetulbetulSALAHbetulbetulbetul'..banyak mana kebaikan yang aku wat,salah yang satu tu jugak orang nampak..aku takkan lari,aku akan lawan kau..menang kalah belakang kira..aku tetap bergerak mengikut arus..aku tahu aku akan berjaya..

kebahagiaan yang aku dapat,bukan aku cari..tapi aku bina sendiri..ada usaha ke arah tu..janganlah kau cuba nak pisahkan BAHAGIA dari AKU..

mereka yang berfikiran sempit dan dengki je yang tak nak orang lain bahagia..harap kau faham..kau..kau..kau..fikirla sendiri apa itu kebahagiaan..orang lain pon ada hati dan perasaan macam kau jugak..

[2.47pm]sekian~