gravatar

kerana kesibukan melanda..

[4.32pm]

Assalamualaikum wbt n selamat petang..

pada suatu hari...jam 5.30 petang..di sebuah kampung kecil..."nenek!nenek!tgk ni apa yang afiq dapat!"jerit seorang kanak-kanak kecil yang baru berumur 6 tahun..hari ni cuaca baik,cerah,angin sepoi-sepoi bahasa..nyamannya..mak jah yang sedang menyapu halaman rumah..terpaku..melihat cucunya membawa sebilah...tap!aik??asal cerah..lah!da subuh..ish3..cmne bleh syok sgt mimpi ni..aku bangun dari katil..

selesai solat subuh,mata masih mengantuk..berniat nak tidur balik..so,aku pon tidur le balik..hihi..19Januari2009..satu hari yang tak dijangka..hari ni pukul 11pg ada kelas Technopreneurship[btol ke ejaan?]..malasnya ke kelas..tapi,aku gagahkan jugak..hari ni apa yang lect nak ajar yeh?adoi..aku tak larat nak bedepan dengan student awam tahun 3..mungkinkah mereka tahu sesuatu?hurm..xpe,berniat untuk belajar..anggap tiada apa yang berlaku..

kuliah tamat tepat pukul 11.55pagi..sekejap..bagus lah,aku boleh pegi makan..wah!laparnya pagi ni..makan bersama aada dan ain..petang ni,aku n aada ada lab..chemical engine lab..lab ganti..gara2 berniat untuk pulang ke kg halaman lebih awal..hihihi..taktik..korang jgn tiru plak!=P..lab tamat pukul 5ptg..

malamnya,cerita cik aada teringin nak makan kangkung dalam nasi goreng kg..hehe..yg ni,aku ikut cik aada pegi makan..hilangkan rasa keinginan..apa salahnya tunaikan keinginan kawan sendiri..kan aada??hihihi...janji dengan roslan,meeting malam ni pukul 10mlm..ohoho..aku terlambat!sorry u guys..gara2 sonok dapat makan..=D..adoih..meetg yang menambah kerja aku..tamat pukul 12tgh malam..aku mendapat tugasan baru!taip surat pinjaman peralatan..'asal la ko bagitau last minit whai incik logistik!..aku terasa sgtla penat hari ni'..6 surat aku siapkan malam tu jgak..pukul 4 pg..aku sedia lelapkan mata..harap tiada yang mengganggu..pukul 6.30pg..suara noya kdengaran..aku terjaga..bangun..

sakitnya kepala..penin!terasa cam di awangan..rasa loya pon ada..kenapa yeh..hurm..aku tdur semula..kepala terasa ringan..cam belon!..pukul 7.50pagi..aku bangun,duduk depan pc..ada mesej dari roslan..reply,dan aku off pc..sory roslan,aku tak larat..

perjalanan hari ni,20 Januari 2009 juga 1 hari yang sangatla penat..kalau boleh,aku nak tdur sepuasnya..tapi apakan daya..mind set lebih kuat dari nafsu sendiri..bagus lah..cepat2 lah kerja ni abes..aku da tak larat da ni..tahan2 sampai selesai..bak kata lect aku,aku akan jadi seorang usahawan berjaya suatu hari nanti wlau dalam apa jua keadaan pon..=)..btul ke?hopefully..dengan ketentuanNya..aku sedang berusaha ke arah itu..

Aziz[bukan nama sebenar]..da beberapa kali aku terserempak dengan die..terserempak!aku tahu die nampak aku..tapi aku??malas melayan perasaan..ketika aku ingin luka diubati..disitu la die,cuba untuk melukakan semula..aku berlagak seperti biasa..seperti aku tidak mengenal apa itu luka..dengan kesibukan sekarang,aku cuba untuk lupakan apa yang boleh..seperti menampal sendiri plaster di tengah belakang..tidak tahu luka dimana..tidak tahu keadaan parahnya luka sendiri..makin aku cuba lari,makin die datang dekat..profesionally,aku boleh terima dia sebagai kawan mungkin..tp,tidak diniatkan,dan bukan aku yang cuba menjauhkan diri..aku cume cuba melupakan..harap dia bahagia selalu..

[6.01pm]time for jogging2..sekian~