gravatar

...jiwa jiwa-an-g...

salam tahun baru untuk semua...selamat pagi juga pd sesape yg view blog ni pg ni..tahun da masuk 2009 usia pon makin meningkat..kematangan minda dan jiwa??pemikiran, masihkah lagi di takuk lama??..zaman dah berubah, dunia dah maju..kalau pun zaman berubah dunia da maju,ak harap kemajuan dan perubahan tu tak mengubah pendirian aku sendiri sbg hamba yang menumpang ni. harapan aku untuk 2009 nihh..ak masih lg kental untuk harungi semuanya..but we don't know yet how it would look like this year...kami ber4 standing still..aaaaammmmiiiinnnnn


semalam...di kala aku kebuhsanan...ad la mmbr ak ni oit aku kt skype..modal bese kt skype..
'oit, ko ngah wtpe'..masa tu aku ngah mlyn lagu2 baru r..di samping sedikit lagu2 lama as well as rock kapak,90'an n skit lagu omputih. tatkala ak gtau ak mlyn lagu melayu..xsemena-mena free je ak dpt cop 'jiwang'..huhh??yeah..i don't listen to malay song too much before this..tp mood ak ni mcm sine wave..sinusoidal..kjp lagu melayu..bile tibe mase nnti..ak lyn r lagu bi lak...lagu hindustan, lagu cina..korea..etc2..cukup cycle 360dgree sinusoidal mood ak..
seolah-olah diletakkan 1 parameter sempadan2 jiwang tu mcm mn..dgr lagu melayu..jiwang?? tergelak kecil aku dlm hati.ak xde la melatah bile dicop begitu..sbb ak tau sume org ade sisi jiwang masing2 cume itu bergntung kpd individu itu sndiri mcm mn di-express-kan ke-jiwang-an itu dlm bntuk2 tertntu..paham??
lagipun kan bgus kalau dengar semua..bg aku variasi lg bgus..all sort of genre,language..baru la berkembang minda ni dan kita sendiri boleh menilai mn yang bgus, mn yg mcm rubbish.ape2 pon berpijak la pd bumi yang nyata, balik pd akar umbi kita..we are Malays, we live in Malaysia..jgn la skeptikal sgt dgn apa yg kite ada





gravatar

jiwang forever! haha.. aku tetap aku.. teringat kenangan lalu bersamamu... chewahhh.. ada... jom jalan2! haha

gravatar

amboi3 kau skang..
jalan2 ok je..
ak teringin nk keluar ngan dak2 kls..sementara kls xbape nk ade ag skang..
pembuka thn la katekan..