gravatar

kerana aku hanya seorang PEREMPUAN

sudah 1jam 40 mnt berlalu..sekarang sudah mnunjukkan jam 12.20 tgh mlm sejak kami ber5,aku,aada,noya,solah n zakuan pulang dr mkn mlm di Chili Tom Yam Restoran..esok aku ada kuliah mass transfer pkul 9 pagi..penat juga rasa badan..tidur?mata tak ingin di pejamkan..

sekarang juga,sudah 1jam 40 mnt berlalu sejak aku terasa ada sesuatu yang tak kena akn berlaku..hurm,aku slalu memikirkan sesuatu yang tak patut aku fikir.."bodohnye aku!knape mesti aku ingat hal lama?!" btol cakap mem,"dia tak layak untuk kamu!"..anis ingat tu mem..susah nak lupa kenangan..sakit hati!tp aku tau batasnya..kami belajar dtempat yang sama..n hopefully we'll never meet again..meet??cuma akan memburukkan keadaan..walaupun tinggal setahun lagi dia dsini..anggap kami tak pernah kenal..mungkin itu terbaik..

tadi,jam 11.43 malam..aku teringat seorang teman..aku boleh lupa hal lama bila teringat dia..sudah lebih setahun kami mengenali antara satu sama lain..sejak d tahun 1 lagi..aku menatap skrin monitor,tangan menekan petak-petak arrow d keyboard,mencari-cari nama seseorang..seraya aku berfikir,sambil tangan bermain tetikus..tak semena-mena,aku menekan butang call di tetingkap skype..sekejap,aku tekan butang cancel..tak boleh!dia tak perlukan aku,mungkin..biarlah sendiri,itu yang terbaik..

tak sampai seminit,he miscalls me back!aku senyum,meleret..tp..mungkin terpaksa..fikiran aku berulang, "tak boleh!dia tak perlukan aku,lebih baik sendiri"

sekali lagi..dia miscall..mengeluh,aku menekan butang chat.."hai wak!"..lambat,dia membalas, "aii"..chat kami berlangsung,sekejap..cuma 23 minit..kami berbual..ingin sangat aku bertanya khabar..hurm,cuma berharap dia sihat slalu..aku teringat tentang karnival remaja yang akan berlangsung d PWTC sabtu ni..mungkin dia pergi!teringat dia,aku bertanya,"awak pegi karnival tu tak wak?"n he said,"tak,sebab tak ada orang ajak"..mengeluh sekali lagi..awak,saya teringin nak ajak..tp,saya takut..saya tak layak..-pasrah-

aku mengubah topik,bercakap tentang hal kawannya..3 minit,senyap......masing-masing senyap tanpa sepatah kata..tak berpuas hati,sekali lagi aku bertanya,"awak memang tak pegi yeh?"..dan jawapan yang aku dapat tetap sama..mengeluh untuk kali ketiga,lebih kuat dari sebelumnya..aku terkedu..hanya terdaya menaip ayat "tak tau nak cakap ape..tak apela wak,saya tak nak kaco" ucapan selamat malam aku hadiahkan..aku mendapat balasan..

teringin aku menangis dek hati yang tak tenang..tp,sia-sia..teringat pesanan si sahabat, 'jangan tangisi sesuatu yang tak mungkin,kamu cuma akan sakiti hati kamu sendiri,hati lebih memerlukan air matamu..pada sesuatu yang lebih bermakna,pada Yang Esa'..trima kasih sahabat..

wutever it is..thanx so much sebab awak still nak bercakap dengan saya..kalau nak dibandingkan dengan kawan-kawan awak,saya tau awak tak banyak cakap dengan saya..tak apa,saya faham..saya mintak maaf yeh kalau saya ada buat silap or salah kat awak..

aku lebih selesa begini..aku tak boleh memulakan perkataan..aku tak boleh membicarakan hati..aku tau status dan pangkat aku..AKU HANYA SEORANG PEREMPUAN yang cuma tidak layak memulakan perkataan hati dan perasaan..aku hanya boleh memandang..dan pergi tanpa kata..

[1.59am] sekian~

gravatar

interest laa cite ni...
huhuhu