gravatar

yang mendengar, yang bercerita, yang menyakitkan-hati, yang mendiamkan-diri, yang memendam, yang suka-menembak, yang macam-bangang, yang tak-ambil-tahu, yang mengingati, yang merindu, yang tak-reti-reti, yang loyar-buruk, yang muka-tak-malu, yang take-for-granted, yang berharap, yang berjanji, yang menghargai, yang tak-paham-bahasa, yang bikin-onar, yang kena-langgar, yang pekakkan-telinga, yang butakan-mata, yang macam-ce.la.ka, yang membenci,yang tak-pernah-rasa-cukup, yang nak-kena-campak-dalam-gaung-kat-karak, yang bahlul, yang macam-malaun, yang moron, yang nak-kena-humban-dlm-sungai, yang mengutuk, yang dikeji, yang menyesali, yang baik-hati, yang ketawa-terbahak-bahak, yang tersengih2, yang banyak-cakap, yang pendiam, yang terhegeh-hegeh, yang meluatkan, yang menggelikan, yang menyampahkan, yang cari-pasal, yang tikam-kawan-dari-belakang, yang miang, yang malu-malu-kerbau, yang skema-badut, yang berpura-pura, yang konservatif, yang skeptikal, yang sarkastik, yang bijak-bestari, yang muka-tak-siap, yang rupawan, yang kacak, yang macam-badang, yang macam-tuah, yang macam-mahsuri, yang macam-tun-fatimah, yang menunggu, yang berdusta, yang buang-masa, yang kegilaan, yang mamai, yang angau, yang sengal, yang sempal, yang sasau, yang senget, yang kaki-skodeng, yang mulut-manis, 
yang macam.ayam.jantan.kokok.berdegar.degar.ekor.bergelumang.tahi, 
yang nak-rasa-penampar-terbang, yang jauh, yang pokpet2, yang membelog, yang perasan-sorg2, yang da-puas-idup, yang ringan-tulang, yang berat-tulang, yang menangisi, yang kebosanan, yang keseorangan, yang mengarah, yang di-suruh, yang berlagak, yang tak-sedar-langit-tinggi-rendah, yang pernah.....

manusia ni memang macam-macam ragam kan..??ini la mereka yang ada di sekeliling aku..kalau ikutkan banyak lagi pesennye...kalau ada masa..aku listkan lagi...sepanjang minggu ni aku boleh dikatakan sangat gembira dan kegirangan..ditambah sedikit perencah excited skit..mggu depan ade test..naya la kau..hahahahaa...aku men-jejak-kaseh ngan skulmates lama2 lu..hahahaaa, aku suka laaa..manusia ni ada yang menyakitkan ati, memanaskan telinga, membakarkan jiwa, mencetuskan das-das tembakan yang membunuh..tapi yang cam besnye...minggu ni aku semakin menyedari signifikan-nye manusia itu dicipta berbeda-beda...coba kau pk..kalau semua dicipta utk wat sakit ati org len je...apa la akan jadi pada dunia ni...contohnya mggu ni..aku dah hampir melupakan..ada yang mengingati, hati aku terbakar...ada yang memadamkan, aku mengeluh panjang..ada yang bersedia mendengar keluhan ituu..see..how much advantages and happiness wud it brings when humans created variously among each other..







p/s.jam10pg aku tertinggal appendix repot makmal kejuruteraan kimia kat makmal bahasa.jam1230 aku baru sedar mnde tu tertinggal.jam1240 jumpa cik asmida aku nk mintak keajaiban dan kehikmatan kad matrix beliau utk aku access makmal bahasa.kad dia tak punya kemagisan utk berbuat demikian.dijemputnya aku untuk mendengar friday wisdom...alhamdulillah.appendix itu telah melencongkan aku ke jalan yang benar..mmg betol setiap kejadian ada hikmahnya..pasni ari jumaat aku nk tertinggal pe lagi??